Biker Mouse From Mars

By | september 14, 2014

Biker Mouse From Mars er et underholdende familiespil for hele familien.

Spilleregler til Biker Mouse From Mars

ET SPIL SPRÆNGYLDT MED ACTION
For 2-4 deltagere fra 6 år.

SKURKENES POINTVÆRDI
1 stk. Lawrence Limburger-brik = 50 point
4 stk. Grease Pit-brikker = 25 point pr. stk.
3 stk. Dr. Karbunkle-brikker = 20 point pr. stk.
3 stk. Evil Eye Deevil-brikker = 15 point pr. stk.
3 stk. Lectromag-brikker = 10 point pr. stk.
1 stk. Fred the Mutant-brik = 5 point
SÅDAN SVINGER DU MED HALEN
Det gælder om at blive den spiller, der scorer flest point ved at fange så mange skurke som muligt og vende tilbage til Quigley Field.
SPILFORBEREDELSER
Spillepladen placeres midt på bordet.
Skurkebrikkerne lægges med billedsiden nedad rundt omkring i de 15 bygninger, der findes i byen. Der skal ikke ligge nogen brik i “Last Chance Garage”. Lawrence Limburger-brikken lægges i Limburger Plaza (den store skyskraber i det ene hjørne), og spillefigurerne lægges i Quigley Field. I starter på det gule felt.
Drejeskiven, der bestemmer, hvornår I skal rykke og angribe, placeres ved siden af spillepladen sammen med de plutarkianske faldgrubekort, så alle spillere kan nå dem.

SÅDAN SPILLER I Biker Mouse From Mars
Den yngste spiller starter, og spillet fortsætter i urets retning. Hver gang det er din tur, skal du starte med at snurre drejeskiven rundt og flytte din spillebrik hen ad en af Chicagos gader. På drejeskiven “SA KØRER VI”, kan du se, hvordan brikken skal flyttes. Spillerne skiftes derefter til at prøve at bekæmpe skurkene ved at gå ind i så mange bygninger som muligt for at fange den skurk, der er der.
Man må ændre retning, nøjagtig som man vil bortset fra, når man går ind i eller ud af en bygning. Da skal man gå i pilenes retning. Går man ind i en tom bygning(for eventuelt at skyde genvej), skal man blive i bygningen, og det er næste spillers tur.

Hvis en spiller lander på et felt med en faldgrube, skal han tage et faldgrubekort (det kan enten være godt eller dårligt) og følge instruktionen på kortet. Når kortet er læst, skal det lægges nederst i kortbunken, med mindre der står noget andet på kortet.
Når en spillefigur går ind i en bygning, hvor en skurk ligger på lur, er spilleren automatisk i en angrebssituation og skal snurre drejeskiven og se udfaldet på “TIL ANGREB”. Hvis drejes kiven lander på Speeder, Vinnie eller Modo (eller dem alle 3), vinder spilleren kampen og får skurkebrikken. Hvis pilen lander på Lawrence Limburger, vinder skurken, og det er næste spillers tur. Næste gang det er spillerens tur, kan han forsøge at fange samme skurk igen eller gå videre til en anden bygning.
HVEM VINDER?
Når alle skurke er fanget, skal spillerne gå tilbage til Quigley Field. Den, der kommer først, får 25 point ekstra. Den spiller, der har fået samlet flest
point, vinder spillet!

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.